onsdag den 17. november 2010

Manager 2,0 - Vigtige elementer i ledelse Begreber i en Enterprise 2,0 # e20s

Jeg er på Enterprise 2,0 topmødet i Frankfurt! Jeg vil være live twitte gennem dette topmøde. Jeg vil også forsøge at sammenfatte de samtaler, som de passerer forbi.

Den første taler handler om "Manager 2,0" af prof.. Richard Collin (Grenoble Ecole de Management) og Rolf Schmidt-Holtz (CEO Sony).

Collin spekulerer på, hvis 2,0 er en god udvidelse i Enterprise 2,0. »Det er bare et versionsnummer. Det er ikke understrege nok i fremtiden virksomheden vil være helt anderledes.

Et nyt rum er ved at opstå. Ikke i økonomien i gode længere, men i økonomien af oplysninger. (Før økonomi godt der var økonomi territorium.) Den nordlige punkt er ikke nord, Dow Jones, men 'du'.

Information er den nye damp. Den industrielle tidsalder er passé. Og det bevæger sig hurtigt. Han fortæller om, hvor lang tid det tog bogen og pc til at flytte ind i vores verden. Og fortæller, at den hastighed, hvor internettet flyttede ind i vores verden. Dette har betydning for lederskab!

Hvordan bør definere lederskab på dette nye oplysninger æra? Her er en: en leder kan defineres ved en evne til at få andre til at være tilsluttet villigt.

Leder for Enterprise 2,0 æra:

Værdien bricolage strategicallydesign tinkeringetc.

Han er landmanden af tillid og en færdigheder mejetærsker.

Trust, walk the talk (er kritisk), skal du være, hvad du ser, være gennemsigtige, forestille sig, anerkende og give (siger merci!), At ajourføre og være opdateret, til at turde, fokus på IT-anvendelse og ikke på de værktøjer , at stimulere, at coache, solidaritet og ydmyghed.

Nu Rolf Schmidt er op. Hvad definerer en stor leder?

Hvad definerer en stor leder? spørger Rolf Schmidt, administrerende direktør Sony. De er gode formidlere, gode kolleger.

At lytte er vigtig. Den administrerende direktør ved ikke noget længere. Afstanden mellem dem og de ansatte er for stor.

Du har magten, men ikke har en viden, dette gælder for de fleste CEO's. Du skal være engageret, siger Rolf Schmidt.

Store ledere sjældent kommer ud af store virksomheder. Store nyskabelser kommer fra andre, mindre virksomheder som regel, med konstant dialog.

Næppe nogen kan komme op med en rigtig god idé på egen hånd. Peger på bogen og forskning af Steven Johnson, »Hvor kommer gode ideer kommer fra?" Gode ideer kommer til at blive ved at dele.

Sociale netværk (især Facebook) er vigtige. Virksomheden er et socialt netværk. De udviklede et internt redskab, Just Connect.

Diskussion:

Schmidt: Dræb de gamle mennesker ... ;-) Der er en fantastisk unge, der kommer op. Arbejd hårdt, store mærker på universitetet, men de mangler sund fornuft. Du er nødt at være en leder. Du er nødt til at forstå mennesker. Du skal være tilgivende. Personlighed, du er nødt til at lære, at hjemme, fordi du ikke synes at erfare, at på universitetet. Folk ønsker ikke at blive imponeret, men embraced.Schmidt understreger, at vi skal holde op at bruge tid på e-mail og i stedet bruge tid på at tænke. Så communicate.Large virksomheder vil fortsætte med at eksistere. Men for dem til at lykkes må de autentiske. Organiser dig selv i mindre, slankere celler. Decentralisere. Giv dem til daglig beslutning magt. Men du har brug for gode folk. Det er, hvad det kommer til stykket.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.