tirsdag den 13. oktober 2009

A Little Adjustment

Jeg er glad for, at ikke alene fik jeg det papirarbejde i for moderens ældreboliger skat pause, har amtet kasserer allerede er registreret ændringen og sendte en ændret skatteopgørelse! Wow. Det var hurtigt.

Moderen fik den fulde $ 4.000 fradrag, som er taget direkte fra den vurdering værdi. Der oversætter til en ca 300 $ besparelser, hvilket betyder det, at langt færre penge jeg nødt til at sende ved udgangen af året. YAY! Det er nyheder, der næsten ikke kunne komme på et bedre tidspunkt.

Da jeg kommer tættere på målstregen på køkken og bad (men stadig ikke tæt nok til at passe mig), jeg kastede et forsigtigt øje med budgettet. Der er ikke for mange flere ting, vi skal bruge - gudskelov - som jeg stadig har to soveværelser og et familieværelse at afslutte!

Så en smule o 'bælte-tightnin «kunne være i orden for 4. kvartal. Har købt en bil, tog en smule af kontanter jeg kunne regne med hver måned, og vi synes at gå gennem penge som vand i løbet af nogle af disse projekter.

Alligevel er jeg ikke om at klage. Pearl har været en stor kilde til glæde og en herlig form for terapi. Hun er værd at hver eneste cent. Jeg har lige vænnet sig til, at penge at gå til, når et projekt, der gik over budgettet. Og efter tre måneder ikke har det, har jeg måttet begynde opmærksom.

Jeg tror (læs: håber og beder til), at alle de "store ting" - det loft, apparater, gulve, inventar, vognen, karret surround - er blevet købt. Meget afhænger af, præcis hvor mange penge jeg bruger i de næste par uger. Jeg har en idé. Jeg synes, det er alle gode. Lad os håbe, jeg har ret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.