tirsdag den 31. marts 2009

Borgmester saet the record straight

I en Guest kolonne i dagens JG, borgmester Tom Henry sæt the record straight:

Et af de mest udfordrende aspekter af at være borgmester forsøger at skabe balance mellem mange af de modstridende anmodninger, der kommer til mig, der ønsker at holde offentligheden orienteret om, hvad regeringen foretager sig. For nylig har min forvaltning og mine egne motiver blev udspurgt i medierne om min beslutning om ikke at frigive visse oplysninger om specifikke hændelser herunder videobånd af en 2007 politiets indsats skydning.

Selv om jeg helt forstår den bekymring, for at sikre, at juridiske udfordringer håndteres i en åben og gennemsigtig måde, min større engagement er til en retfærdig retssag. Selvom Allen County anklagemyndighed fastslået, at kriminelle afgifter bør ikke indgives vedrørende 2007 politiets indsats skydning, civile søgsmål verserer.

Som fristende som det kan være at reagere på udfordringer fra medierne, byen ikke og vil ikke prøve sager i medierne. Hvis denne sag provenuet til en jury af retssagen, de videobaand vil være tilgængelige for offentligheden. Dette er ikke den tid.

Af respekt for den afdødes familie, byen ikke vil frigive bånd om hændelsen. Bør advokat for familien foretage et andet valg, han har evnen til at gøre det. Vi vil følge processen af retssystemet og tilbagegang til akkviescere til pres for at gøre andet. Det er i den bedste interesse for byen, og dermed af skatteyderne, at sikre, at den juridiske proces fortsætter som det er konstrueret.

Byen forstår og støtter retten til en fri presse på spørgsmål handlinger lokalforvaltningen. Vi tror imidlertid, at ingen er tjent, når unøjagtige eller vildledende udsagn er venstre ubestridte. Med henblik herpå skal det også påpeges, at flere nylige redaktionelle påstande er forkerte:

• The Journal Gazette har udtalt, at byen nægter at frigive konsulentens rapport vedrørende december 2007 skydning. Politimesteren Rusty York fordelt denne rapport på en nyheds-konferencen og i virkeligheden, The Journal Gazette selv trykte konsulentens rapport om Aug 3, 2008.

• The Journal Gazette fordringer byen ikke har frigivet miljørapporter fra North River ejendom. Byen ikke ejer ejendommen og har handlet på en måde meget i tråd med de øvrige kommercielle ejendomsvirksomheden aktiviteter.

• The Journal Gazette fordringer politiets afdeling har ikke frigivet oplysninger om, hvilke medarbejdere der betaler for benzin til at bruge deres hold kort efter timer. Faktisk er disse oplysninger blev udarbejdet efter anmodning, men kommunikationen tilbage til indberetteren kan have været uklar.

Jeg ønsker borgerne at vide, at de kan have tillid til denne administration. Beslutninger skal træffes på grundlag af velovervejede vurdering og nøje overvejelse af alle perspektiver af et emne. Vil vi står over for kritik for dette? Absolut. Kan jeg fortælle Dem, at jeg er overbevist om i de beslutninger, vi gør? Ja. Absolut.

Fornuftige mennesker kan være uenige om ting, men bør være i stand til at anerkende begge sider af et problem.

Det hævdes, at denne administration, eller at jeg "ikke vil" offentligheden til at se et bånd eller kender nogle oplysninger ikke er korrekte. Det er vildledende. Vi kan blive nødt til at træffe vanskelige beslutninger, men det er aldrig, fordi vi "ikke vil" borgerne at vide, hvad der sker.

Afslutningsvis vil jeg respektfuldt minde medierne, at byen imødekommer juridiske krav og udfordringer i overensstemmelse med loven. Hvert trin på vejen er at blive evalueret og taget op i den bedste interesse for byen. Den juridiske proces er ikke altid så hurtigt som de offentlige eller medierne, eller som jeg selv måtte ønske.

Min forpligtelse over for borgerne i Fort Wayne, skønt, er, at vi altid vil handle med integritet. Vi vil gøre alt, hvad vi kan for at opretholde en retsproces i hver enkelt sag og vil ikke bringe at integritet bare at lukke munden på vores kritikere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.